.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار تلویحی عضو موتلفه به جبهه مردمی
عضو حزب موتلفه می گوید: موتلفه ستاد انتخاباتی خود را حدود یک سال گذشته تشکیل داده و گزینه‌های مختلف را در داخل حزب مورد بررسی قرار داده و از میان افراد متعدد اقای میرسلیم به عنوان یک گزینه برجسته انتخاب شد.

عضو حزب موتلفه می گوید: موتلفه ستاد انتخاباتی خود را حدود یک سال گذشته تشکیل داده و گزینه‌های مختلف را در داخل حزب مورد بررسی قرار داده و از میان افراد متعدد اقای میرسلیم به عنوان یک گزینه برجسته انتخاب شد.

به گزارش شمال نیوز، جواد آرین منش، نماینده سابق مجلس شواری اسلامی و عضو حزب موتلفه در گفت وگو با نامه نیوز، در خصوص موضع موتلفه در قبال جبهه مردمی گفت: اصولگرایان اگر بخواهند به دنبال وحدت باشند با توجه به خلع احزاب بزرگ و فراگیر، تشکیل یک جبهه فراگیر از اصولگرایان که در برگیرنده اشخاص حقیقی و حقوقی و احزاب سیاسی اصولگرا باشد، فی نفسه یک امر مثبت ارزیابی می‌شود.مشروط بر اینکه کارکرد احزاب را تحت تاثیر قرار ندهد.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که احزاب نهادهای مدنی و واسطی هستند که ارتباط حاکمیت را با مردم برقرار می‌کنند. مردم سالاری و دموکراسی نیز بدون احزاب بزرگ و فراگیر ابتر و ناقص است. بنابراین اگر قرار است جبهه ای تشکیل شود، این جبهه باید مرکب از احزاب سیاسی اصولگرا باشد و نه اشخاصی که بخواهند احزاب را زیر نظر بگیرند.

آرین منش با اشاره به یکی از ایرادات جبهه مردمی، خاطرنشان کرد:هویت و ماهیت احزاب بزرگ مانند موتلفه با 50 سال قدمت و سابقه در حال نادیده گرفته شدن است و مخدوش می شود. یعنی افرادی که از سوابق نسبی و تشکیلاتی برخورار نیستند نمی توانند جای احزاب بزرگ و ریشه دار را اشغال کنند. لذا اینگونه جبهه ها در صورتی موفق خواهند بود که به تقویت احزاب سیاسی کمک کند.

این استاد دانشگاه، ادامه داد:اما اگر قرار باشد با تفکر حزب زدایی و تشکیلات زدایی چنین اتفاقی رخ دهد به نظر من خدمت به نظام جمهوری اسلامی در دراز مدت نخواهد بود. لذا طراحی کار باید به گونه ای باشد که نمایندگان احزاب فراگیر در شورای مرکزی این جبهه ها نقش اصلی را عهده دار باشند.

این فعال سیاسی با اشاره به برنامه انتخاباتی موتلفه، تصریح کرد: موتلفه ستاد انتخاباتی خود را حدود یک سال گذشته تشکیل داده و گزینه‌های مختلف را در داخل حزب مورد بررسی قرار داده و از میان افراد متعدد اقای میرسلیم به عنوان یک گزینه ی برجسته انتخاب شد. معتقدیم آقای میرسلیم یک چهره جامع است و شخصیتی است که سوابق مدیریتی طولانی در دولت های مختلف داشته است. به چهار زبان زنده دنیا تسلط دارد و در حوزه های مختلف اعم از فرهنگ، سیاست ، ورزش و صنعت نیز سرشته دارد.معتقدیم در میان کاندیداهای مطرح شده، اقای میرسلیم از امتیازات بیشتری برخوردار است.

عضوحزب موتلفه درخصوص غیرقانونی بودن جبهه مردمی،گفت: یک جبهه معمولا از احزاب رسمی دارای مجوز تشکیل میشوند و بعد از تشکیل بازهم موجودیت خود را از شناسنامه احزابی که انرا تشکیل دادند در وزارت کشور به اطلاع برسانند.

وی با بیان اینکه موتلفه حزب جوان و احساساتی نیست که بخواهد دلخور شود، خاطرنشان کرد: موتلفه یک حزب اصیل و ریشه دار است که زحمات زیادی کشیده شده است که 50 سال بتواند فعالیت کند و برای اداره کشور طرح و برنامه دارد و از همین حالا اقای میرسلیم در خصوص شکل گیری دولت و ترکیب اعضا برنامه دارد و درحدود یک سال است که در حال برنامه ریزی و کار هستند. بنابراین سخنان میرسلیم از روی احساس نبوده است و حرفایی که میگوید کاملا مستند است.

آرین منش با بیان اینکه قضاوت در خصوص عملکرد جبهه مردمی اکنون کمی زود است، تصریح کرد: این جبهه تا اینجای کار توانسته است بسیاری از اصولگرایان را کنار خود قرار دهد و لیستی 21 نفره نیز نشان دهنده این است که توانسته سلایق مختلف را کنار هم جمع کند که خود یک موفقیت است. اما در ادامه راه با تدبیر و درایت و از خودگذشتی میتواند به نتایج مثبتی برسد؛ ولی اگر اینگونه باشد که عده ای با تمامیت خواهی بخواهند این مجموعه را اداره کنند و خرد جمعی حاکم نباشد و افرادی در پشت صحنه بخواهند هدایت مجموعه را عهده دار باشند، آنچه که حاصل می‌شود نتیجه مورد نظر نخواهد بود.

نماینده سابق مجلس، با اشاره به اینکه معتقدم در این مسائل هیچگاه وحدت صددرصدی حاصل نخواهدشد، عنوان کرد:اموری مانند وحدت برای انتخابات نسبی است و اگرانتظار داشته باشیم که در نهایت کار ما فقط دو کاندیدای مطرح داشته باشیم و بقیه کنار بروند را بعید و دور از ذهن میدانم .طبق قانون اساسی باید عمل کنیم و در قانون هم یک معیارهای را برای فردی که می‌خواهد رئیس جمهور شود را عنوان کرده است.

وی ادامه داد: معیارها مشخص است و اگر افراد متعددی وارد این عرصه شوند که این معیارها را داشته باشند طبیعتا شورای نگهبان نیز آن ها را تایید میکند.به همین دلیل احتمال تعدد در کاندیداها وجود دارد و معتقدم میزان وحدت اصولگرایان به میزان دقت، از خود گذشتگی و شایستگی افراد بستگی دارد. مثلا اگر افرادی که در جبهه مردمی هستند نمایندگان واقعی اصولگرایان باشند، نتیجه کار هم باید در میان مردم دیده شود و اگر این نمونه، نمونه واقعی نباشد و برآمده از ارا جریان های مختلف اصولگرا نباشد طبیعتا با شکست مواجه خواهد شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.138 seconds.